16 november 2017

Songbird in a cage

Albumet "Rest" fra Charlotte Gainsbourg inneholder en sang komponert av Paul McCartney
Paul har komponert en sang til Charlotte Gainsbourg, datter av den sagnomsuste franskmannen Serge Gainsbourg. I fjor spilte hun den inn med Pauls hjelp, og 17. november er det nye albumet hennes ute med sangen på.
"Songbird in a Cage" er sangen Paul komponerte til Charlotte. "Vi hadde en meget hyggelig lunsj sammen for rundt seks og et halvt år siden", forteller hun. "jeg kunne ikke tro at jeg faktisk satt der ved siden av ham. Jeg sa til ham at hvis han kunne komponere en sang for meg så ville det være en drøm som ble sann. Noen få uker senere sendte han meg dette sporet. Det var en demo. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre med den, for jeg ville at den skulle være en del av et album. Vi måtte gjenoppfinne den. Paul var veldig søt og kom til studioet Electric Lady. He spilte litt piano, litt bass, litt gitar. Det var utrolig, bare det å se ham jobbe".

Noen har allerede lastet opp sangen til YouTube, så du kan høre den her. Enn så lenge, i hvert fall.
Lenke: Amazon.co.uk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar